17.8.10

Cercant marit a Nova York

[en castellano posteo siguiente]

Es diu d'aquest correu que circula que és verídic. En qualsevol cas fa gràcia. No deixa de ser un divertiment (si és real, aleshores és una pena) que em permeto de reproduir aquí.


Avís publicat en un Portal Financer d'un diari dels EUA:
Anàlisi d'inversió
Una dona va escriure demanant consells sobre com aconseguir un marit ric.
Això, de per sí, ja és graciós, però el millor de la història és que un paio li va donar una resposta ben fonamentada.

Ella:
"Sóc una noia bonica (jo diria que molt bonica) de 25 anys, ben formada i tinc classe. Vull casar-me amb algú que guanyi com a mínim mig milió de dòlars a l'any.
Tenen en aquest portal algun home que guanyi 500.000 $ o més? Potser les esposes dels que guanyin això em puguin donar alguns consells. Vaig ser nòvia d'homes que en guanyen de 200 a 250 mil, però no puc passar d'això, i 250 mil no em faran viure a Central Park West.
Conec una dona, de la meva classe de ioga, que es va casar amb un banquer i viu a Tribeca, i ella no és tan bonica com jo, ni és intel·ligent. Llavors, què és el que ella ha fet i jo no? Com puc arribar al seu nivell?
Rafaela S. "

Ell:
"He llegit la seva consulta amb gran interès, he pensat acuradament si és el cas i he fet una anàlisi de la situació. Primerament, no li estic fent perdre temps, ja que guanyo més de 500 mil per any. Aclarit això, considero els fets de la següent manera:
El que vostè ofereix, vist des de la perspectiva d'un home com el que vostè busca, és simplement un pèssim negoci. Heus aquí el perquè:
Deixant els embuts de banda, el que vostè proposa és un simple negoci: vostè posa la bellesa física i jo poso els diners. Proposta clara, sense res amagat. No obstant això, hi ha un problema: Amb seguretat, la seva bellesa decaurà, i un dia s'acabarà, mentre que el més probable és que els meus diners continuïn creixent.
Així, en termes econòmics, vostè és un actiu que pateix depreciació i jo sóc un actiu que rendeix dividends. Vostè no només pateix depreciació, sinó que, com aquesta és progressiva, augmenta sempre!
Aclarint-ho més, vostè té avui 25 anys i continuarà sent bonica durant els propers 5 a 10 anys, però sempre una mica menys cada any, i de sobte, si es compara amb una foto d'avui, veurà que ja estarà envellida. Això vol dir que vostè està avui a l'alça, en l'època ideal de ser venuda, no de ser comprada.
Usant el llenguatge de Wall Street, qui la tingui avui la tindria en 'trading position' (posició per comercialitzar), i no en 'buy and hold' (comprar i retenir), que és per al que vostè s'ofereix...
Per tant -encara en termes comercials- el casament (que és un 'buy and hold') amb vostè no és un bon negoci a termini mitjà o llarg, però llogar-la pot ser en termes comercials un negoci raonable que podem meditar i discutir vostè i jo.
Jo penso que mitjançant certificació de com de 'ben formada, amb classe i meravellosament bonica' és, jo, probable futur llogater d'aquesta 'màquina', vull el que és de pràctica habitual: Fer una prova, o sigui un 'test drive... ' per concretar l'operació.
En resum: com que comprar-la és un mal negoci, per la seva devaluació creixent, li proposo llogar-la pel temps en què el material estigui en bon ús. Esperant notícies seves, m'acomiado cordialment.
UN MILIONARI QUE PER AIXÒ ÉS MILIONARI "

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada