18.7.11

No em reca gens!

Avui reproduïm un text de rodamots que tracta sobre el mot recar. I no ens reca gens fer-ho així ja que aprofitem per divulgar aquesta iniciativa tan interessant i a la qual us convidem a subscriure-us-hi:

DEFINICIÓ+EXEMPLES:
Saber greu de fer o d'haver fet alguna cosa, de deixar-la o d'haver-la deixat de fer.
   Em reca molt d’haver-vos de deixar.
   No et reca de no haver-hi anat?
   Com li reca, ara, de no haver donat el seu consentiment!

ETIMOLOGIA:
De l'antic racar, potser relacionat amb el germànic raka, 'rasclet', o l'àrab raqq, 'compadir-se de', amb possible influx de l'aramaisme raká, 'beneit', de l'evangeli de Mateu, 5,22.

PASSATGE QUE IL·LUSTRA L'ÚS DEL MOT:
Oh, que avingut estic amb la meva 
petita, esclava, poc sortosa terra 
i com em recaria d'allunyar-me'n, 
sud avall, 
on sembla que la gent és bruta 
i pobra, accidiosa, inculta, 
resignada, insolvent! 

• Pere Quart, «Assaig de plagi a la taverna», dins Circumstàncies (1968)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada